mandag 14. april 2008

Sukk - hjemme igjen...

Ja, da var vi jammen hjemme igjen, gitt! Landet på OSL Gardermoen idag morges til TÅKE og 2 grader pluss... Kan ikke si annet enn at jeg ble skikkelig skuffet! Men når det verste sjokket hadde gitt seg, så var det faktisk forfriskende!

Tiden har gått veldig fort, men samtidig så har den gått sakte. Det har vært veldig deilig å være borte på ferie, det har vært godt med sol og varme - men samtidig så har det vært bittelitt ensomt. Det er ikke alltid like moro å måtte gå inn på hotellrommet når klokka nærmer seg halv ti. Men allikevel har vi hatt noen kvelder ute sammen, hvor vi har fått vært litt lenger oppe. Det har gått veldig greit å reise alene med en fire-åring, hun har vært veldig grei å ha med på tur. Stort sett blid og fornøyd! Et lite bonus er det sikkert at vi har vært alene på tur ganske mange ganger. Samtidig har det nok vært litt kjedelig for lillesnupp, for det var ikke så mange barn på hennes alder på hotellet... Det ble mye til at mamsen måtte være i barnebassenget og leke. Helt greit det også, men noenganger er det deilig å få ligge på solsengen og bare sløve...
Her ser dere lillesnupp foran inngangen til hotellet - Best Western Ban Ao Nang. Det har blitt vesentlig oppgradert siden siste gangen jeg var der, og det anbefales på det varmeste. Ligger veldig sentralt til rett ved hovedveien i Ao Nang. Men nå er jo ikke Ao Nang så veldig stort heller da. Men større har det faktisk blitt siden forrige besøk. Og alt var som før, det var ingen synlige ødeleggelse etter Tsunamien..
Det eneste synlige jeg så, var dette minnemerket som var på stranden... Helt ved enden av stranden ligger det nemlig en bortgjemt restaurant under palmetrærne. Første gangen vi satt oss ned der for å spise, så fikk jeg øye på denne båten,- eller restene av båten, som lå under noen trær litt bortenfor oss...
Man får litt tanker når man ser dette...
Opprinnelig hadde jeg tenkt å ta turen ut til Phi Phi, men det ble ikke noe av. For lang båttur med snuppelupp gjorde sitt til at jeg ikke ville gjøre det denne gangen. Det får bli neste gang i stedet.
Jeg snakket med noen jenter som hadde vært der ute noen dager, og det var visst helt forskjellig der nå fra slik det var før. Og jeg vet ikke helt om jeg vil at minnene jeg har derfra skal bli ødelagt..
Til slutt så må jeg jo legge inn etpar bilder fra nyttårsfeiringen igår...
I Thailand feirer man nyttår ved å kaste vann på hverandre! Det skal visstnok rense sjelen for gamle synder slik at man kan begynne på nytt med blanke ark. I tillegg løper de rundt og smører deg inn med babypudder (!!!) i ansiket - eller rett og slett der de kommer til...
Det er et diger opptog med pickup'er som kjører gjennom hele Ao Nang (strandpromenaden skal visstnok være 600m) - og alle har digre vanntønner på lasteplanet. Det er bare å øse opp og kaste vann! Og ingen, absolutt INGEN slipper unna! Jeg gjorde den digre bommerten å ikke handle ferdig det jeg hadde tenkt på lørdags kvelden (det hadde jeg jo tenkt å gjøre siste dagen før vi ble hentet) men alle små boder var jo stengt pga . Songkram. Dum som jeg var så tenkte jeg å ta en "snartur" ned på hovedgaten for å se etter en klokke jeg ville ha, men HERLIGHET så våt jeg ble!!! Regelrett ØST ned på alle kanter... Men det må legges til at det samtidig også er veldig forfriskende, fordi April er den absolutt varmeste måneden i Thailand..
Snuppa sto på trappe til hotellet med "skytern" som hun sa, og sprutet på alle som gikk forbi hun også. Dessverre har jeg ikke bilder av dette - da jeg ikke har vannett kamera... Bildet over er tatt fra trappen, mens bildet over igjen er tatt fra bussen når vi var på vei til flyplassen igår.
Nei - nå skinner sola her, det er vår i luften og jeg har vask som skal vaskes!
Takk for at du ville være med å dra på tur til Krabi - Ao Nang med oss!


2 kommentarer:

Klarafina sa...

Fint at dere har hatt en deilig ferie. Det er godt å oppleve noe annet enn bare hverdager. Lillesnupp er jo i en fin alder å ha med på reise - synes jeg huske fra da mine var små (begynner å bli veldig lenge siden nå). Hun er heldig som har en mamma som tar henne med på opplevelser!

Jeanette sa...

Flotte bilder!:)
Ønsker deg en riktig fin langhelg:)
-jeanette-