tirsdag 1. april 2008

Her er vi!

Ja, endelig kom vi oss ned til slutt!
Sitter her med snuppa ved siden av meg, vi har nettopp kommet tilbake fra en tur på stranden. Første tur ned dit idag...
Flyet vårt var selvfølgelig forsinket, og det med to timer! Ikke mye moro når man har en hyper 4-åring flyvendes rundt. Fikk endelig taxet ut fra Gardermoen klokka to. Pjuh! Grunnen til forsinkelsen var ikke så koselig da... Det var visst en passasjer på den tidligere flighten som hadde fått hjerteproblemer, så maskinen hadde vært nødt for å snu. Ifølge lover og regler, så kreves det visstnok 4 timers bakketid (med kontroll og sjekk og alt) før man i det hele tatt får lov til å ta av igjen. Så der satt vi, da...
Flyturen gikk greit, den - snuppa oppførte seg flott - med visse unntak. Når vi nærmet oss Krabi, så kom vi inn i en super thunderstorm - med lyn og torden. Hvem sovnet da? Joda - min lille håpefulle! Masse turbulens og lyn rett utenfor og hun bare snorket i vei... Jaja - noen har godt sovehjerte - sier jeg bare!
Når vi da endelig landet i Krabi så gikk det helt fint. Passkontrollen er jo et lite mareritt i seg selv, det tar ufattelig laaang tid. Men det gikk det også. Bagasjen sto og ventet på oss når vi endelig kom oss igjennom. Heller ikke bussen var det vanskelig å finne. Turen til hotellet gikk som schmort, det til tross for at klokka nærmet seg midnatt og lillesnuppa kun hadde sovet noen få timer. Men når vi ankommer hotellet, så begynner moroa. Emilies koffert er selvfølgelig bortevekke. Hun trøtt og sliten - begynner selvfølgelig å gråte og bli lei seg. Prøver å forklare så godt det lar seg gjøre at jeg ikke kan fremskaffe den akkurat NÅ - men at vi heelt sikkert får den dagen etter... Så var det hotellrommet da... Noe av det verste jeg har sett, faktisk! Jeg ble så utrolig skuffet at jeg holdt på å begynne å gråte... Bitteknøtte lite, og attpåtil så lå det en halv meter under bakkeplan! Og jeg hadde spesifikk bestilt OVER bakkeplan da jeg booket turen. Greit nok at jeg reiser alene med barn og burde klare det meste - men på BAKKEPLAN skal jeg da ikke være. Man må da ha rett til å få være litt forsiktig?
Dessuten ble snuppa redd av froskene utenfor som kvekket så masse... Hihi. Litt søt er hun jo, da. Enden på visa var at hun faktisk måtte ligge i min seng, som da var en bred enkeltseng... Puh. Det ble litt mye for meg, altså... Men vi fikk oss nå litt søvn og så dagen litt lysere an når vi våknet!

Da var det rett ut og spise frokost - og for en super knalldeilig frokost de har her på hotellet! Frukt, frokostblandinger, omeletter og egg i flere varianter, bacon, pølser, pannekaker, croissanter, boller, frukt... DA tok det seg litt opp! Så var det tur for å snakke med en Star Tour representant etter det - for å forsøke å prøve å rydde litt opp i rotet. Kofferten til lillesnupp ble lokalisert - men vi kunne ikke få den før "i løpet av dagen". Det innebar at vi måtte rett ut og shoppe... (Fysjameien) Det ble nye Billabong sandaler, ny ROSA Billabong bikini - og en solkjole. Og solkrem, for alt var jo selvklart i hennes koffert...
Vi flyttet også inn i et nytt rom, som var myyyye bedre og mye større. Og ikke minst - i andre etasje! Men det ble nok litt bråvarme for oss begge... På ettermiddagen skulle vi bare opp på rommet for å ordne oss litt før lunsj, men da sovnet både snupp og jeg... Etterhvert fikk jeg superhodepine, så vi ble inne... Kastet opp gjorde jeg også, så formen var nok ikke helt topp. Men dagen idag startet den flott og har bare tatt seg opp!

Lillesnupp har selvfølgelig fått massevis med oppmerksomhet her nede... Når vi skulle tilbake fra stranden nå for litt siden, så skulle vi bare stoppe for å kjøpe en flaske med vann. Ut av det ble det snasking på to bananer, flott oppskåret ananas, 6 fjonge fletter i håret og røde negler med hvite blomster på... Jeg går rundt med et megaglis og bare smiler. Det er FANTASTISK deilig å være på ferie - og det tar seg sikkert opp etter dagen idag også.

3 kommentarer:

Siv sa...

Hei.Flott at turen gikk bra. Høres ut som dere storkoser dere der nede.Dette fortjener dere begge to.
Hils Emilie så mye:-)Vi savnet henne på gruppa i dag.
Klem Siv

familiens Johnsens hverdag sa...

Så flott at dere koser dere. Startvasker gjør bare at turen kan bli enda bedre:) Kos dere masse og nyt hver dag:)

Hils snuppa.. Klem Anette

Solveig sa...

Åh, enda godt det ordnet seg med rommet til slutt. Høres ut som om "the only way is up" heretter ;)
Koooos dere masse!!!