torsdag 10. april 2008

Endelig tilbake igjen!

Først av alt : alt er bra med oss! Vi har ikke vært syke eller kidnappet - vi har bare vært uten nett!
Etter siste innleggs uvær, så forsvant nettet helt her nede. Og tro det eller ei, man blir ganske hjelpesløs når all kontakt med omverdenen på denne måten blir bortevekke! Har vært for å sjekke maskinen flere ganger, men den har vært like død! Men her er vi igjen! Etter sigende skal det visst ha slått ned inne i Krabi by - slik at da nettet ble helt bortevekke. Litt krise, for AC'n virker ikke nå heller. Pjuh - det er varmt!
På tirsdag var det gråvær - så da tok vi turen inn til Krabi by. Med tuktuk-buss. På egenhånd. Gikk så fint atte! Turen tok ca.25 minutter og det var faktisk ganske deilig å få litt vind i håret! Her er snuppa foreviget i fart, blid og glad!
Inne i Krabi by er det egentlig ikke stort å gjøre, men vi tok egentlig turen for å gå på matmarkedet nede ved havnen. Vi var nok der litt vel tidlig, for ikke alle hadde satt opp vognene sine enda. Men en mann med vogn med pannekaker fant vi! Og da ble det Banana Pancake, såklart!

Dagen etter hadde vi booket inn en elefantsafari på tapeten. Vi ble hentet ved hotellet klokken ni og det bar avsted inn i jungelen. Pjuh - skal love at det var varmt, jeg!!! Og i tillegg var det etpar moscitoer der også! Men vi kom oss nå frem dit vi skulle til slutt og vi kom oss opp på elenfanten til slutt også. Snuppa overhodet ikke redd, hun syntes bare det var supergøy. Mor selv ble litt sliten i armen, for hun måtte holde et godt tak rundt den lille madamen slik at hun ikke skulle falle av... Det var faktisk litt skummelt når elefanten gikk i nedoverbakkene, for vi tippet ganske bra fremover. Men jeg lot som ingenting og var supermamma. Igjen! :o)
Hva har vi så gjort? Jo, vi har vel vært på stranden og ved bassenget. De siste to dagene er har vært helt utrolig varme. Og ekstra varmt blir det når strømmen ikke er her til tider. Igår var det vel like varmt i bassenget som det jeg har i badekaret hjemme når temperaturen på vannet begynner å dempe seg... Altså - det er VARMT!

Jeg har også fått dressen min levert som jeg har sydd opp. Bukse, jakke, skjørt og to bluser for 1600,- Mor blir så fjong atte! Og så har jeg jo hentet de nye brillene mine...
Emilie er fotograf, uten blitz - derfor litt utydelig bilde. Nå skal vi ut og spise! Prekast!

2 kommentarer:

Solveig sa...

Godt å se at dere er på nett igjen, og godt å høre at alt er vel med dere ;)
Her skinner sola, men for ca 10 min siden så regnet det...så du må nyte varmen og sola så lenge du bare kan.

Jeg har fått CS3 på den bærbare, en fattig trøst!! :D

Fru Fjeldhammer sa...

Godt å lese at alt er bra.så tøffe dere er, det er ikke alle som kan komme hjem å si at de har sitti på en elefant!!

Klem